Steh auf, meine Freundin (Melchior Franck)

From ChoralWiki
Jump to navigation Jump to search

Music files

L E G E N D Disclaimer How to download
ICON SOURCE
Icon_pdf.gif Pdf
Icon_snd.gif Midi
MusicXML.png MusicXML
Logo_capella-software_kurz_2011_16x16.png Capella
File details.gif File details
Question.gif Help
  • (Posted 2017-04-23)  CPDL #44194:         
Editor: Gerd Eichler (submitted 2017-04-23).   Score information: A4, 13 pages, 202 kB   Copyright: CPDL
Edition notes: Transcribed from original print, Mensurstrich layout, original key signature and note values, clefs modernized, musica ficta clearly marked., ligatures indicated by square bracket (┌──┐).

General Information

Title: Steh auf, meine Freundin
Composer: Melchior Franck
Source of text: Song of Songs 2, 10-14

Number of voices: 8vv   Voicing: SATB.SATB
Genre: SacredMotet

Language: German
Instruments: A cappella

First published: 1608 in Geistliche Gesäng und Melodeyen, no. 1
Description: 

External websites:

Original text and translations

German.png German text

Songs of Solomon 2:10b-14
(original spelling)
10b  Steh auff meine Freundin, meine schöne und komm her. 11  Denn sihe, der Winter ist vergangen, der Regen ist dahin. 12  Die Blumen sind herfür kommen in unserm Lande. Der Lentz ist herbey kommen und die Turteltaub lesset sich hören in unserm Lande. 13  Der Feigenbaum hat Knoten gewonnen, die Weinstöck haben Augen gewonnen und geben ihren Ruch. Stehe auff meine Freundin und komm, meine Schöne komm her. 14  Meine Taube in den Felßlöchern, in den Steinritzen, zeig mir deine G‘stalt. Laß mich hören deine Stimm’, denn deine Stimm’ ist süsse und deine G’stalt lieblich.